Vystavené vzácné lokomotivy nově doplnily podrobné informace o jejich restaurování. 

Návštěvníci depozitáře se na panelech dozví informace o železničním depozitáři NTM a jeho rozvoji a mohou se podrobně seznámit s procesem restaurování tří lokomotiv, které mají velkou dokumentační hodnotu. 

Nákladní parní lokomotiva 411.019 „Conrad Vorlauf“ je třetí nejstarší dochovanou lokomotivou v ČR a patří tedy mezi historicky nejcennější památky železniční techniky u nás. Lokomotiva byla vyrobena v roce 1873 na objednávku společnosti Rakouské severozápadní dráhy továrnou Georg Sigl ve Vídni. Boky kotle nesly tabulky se jménem Conrad Vorlauf na počest vídeňského purkmistra z období středověku. Lokomotiva 411.019 s tendrem 410.072 prošla v letech 2021 až ⁠2023 náročným restaurováním, které provedla společnost 1. Kolínská lokomotivní, s.r.o.

Tendrová parní lokomotiva 210.001 „Serényi“ byla dodána lokomotivkou Společnosti státní dráhy ve Vídni v roce 1905 pro místní dráhu Újezd-Luhačovice, kde sloužila lázeňským hostům na lokální deset kilometrů dlouhé trati až do roku 1953. Lokomotiva v letech 2021 až 2023 prošla komplexním restaurováním v dílnách společnosti Railway Capital, a.s., ve Veselí nad Lužnicí.

Parní lokomotiva 464.102 „Ušatá“ z roku 1940 je unikátním dokladem meziválečné československé konstrukční školy parních lokomotiv. Lokomotiva sloužila na tratích do roku 1978 a poté byla předána do sbírek NTM.  Během náročné renovace dokončené v roce 2023 společností 1. Kolínská lokomotivní, s.r.o., se podařilo stroj uvést do bezvadného technického stavu zaručujícího dlouhodobou funkčnost. Byl mu navrácen reprezentativní vzhled odpovídající období 50. let dvacátého století. Lokomotiva slouží v čele muzejních vlaků NTM. 

Restaurování bylo finančně podpořeno prostředky Evropské unie v rámci Integrovaného regionálního operačního programu (IROP)