První veřejná jízda muzejního vlaku NTM v roce 2025 se koná v sobotu 5. dubna pod názvem „Žatec dokořán II. – Parním vlakem Ústeckým krajem".
V Žatci je na zahájení turistické sezóny připraven bohatý program a zvýhodněné vstupné do turistických cílů.
Vstupenky do vlaku je možné koupit na pokladně NTM, Kostelní 42, Praha 7. On-line koupíte vstupenky zde.
Vstupenky v předprodeji jsou zvýhodněny. Na perónech budou prodávány v případě, že nebude naplněna kapacita vlaku. Cena vstupenek na jízdu v předprodeji Ústí nad Labem–Žatec pro dospělé 350 Kč, děti 3 až 18 let 250 Kč. Děti do 3 let zdarma bez nároku na místo. Vstupenky lze koupit i na jízdy z dalších stanic. Není možný převoz jízdních kol, dětských kočárků, invalidních vozíků, rozměrných zavazadel a zvířat.
Upozorňujeme, že nástup do vlaku nebude možný bez předem zakoupené vstupenky.
Do vlaků NTM neplatí tarif žádného ze železničních dopravců. Děkujeme za pochopení.
Vlak pojede po trase Ústí nad Labem (odjezd 9:15)–Teplice v Čechách–Bílina–Most–Chomutov–Žatec a zpět (odjezd z Žatce 16:08).
stanice | příjezd | odjezd | Km | poznámky |
Ústí nad Labem Hl. n. |
| 9:15 |
| nástup cestujících |
Teplice v Čechách | 9:34 | 9:35 |
| nástup cestujících |
Bílina | 9:50 | 10:10 | 34 km | dobírání vody, nástup cestujících |
Most | 10:21 | 10:22 |
| nástup cestujících |
Chomutov | 10:46 | 10:49 |
| nástup cestujících |
Žatec | 11:16 | 62 km | výstup cestujících | |
|
|
|
|
|
Žatec |
| 16:08 |
| nástup cestujících |
Chomutov | 16:40 | 16:44 |
| výstup cestujících |
Most | 17:04 | 17:07 |
| výstup cestujících |
Bílina | 17:19 | 17:39 | 62 km | dobírání vody, výstup cestujících |
Teplice v Čechách | 17:54 | 17:56 |
| výstup cestujících |
Ústí na Labem Hl. n. | 18:17 |
| 34 km | výstup cestujících |
V čele vlaku bude parní lokomotivu 464.102 „Ušatá“ z roku 1940, která je unikátním dokladem meziválečné československé konstrukční školy parních lokomotiv. Lokomotiva sloužila na tratích do roku 1978 a poté byla předána do sbírek NTM. Během náročné renovace dokončené v roce 2023 se podařilo stroj uvést do bezvadného technického stavu zaručujícího dlouhodobou funkčnost. Byl mu navrácen reprezentativní vzhled odpovídající období 50. let dvacátého století. V soupravě vlaku budou zastoupena typická i unikátní vozidla vyrobená v 70. – 80. letech dvacátého století.