Téměř 80 vozidel pokrývá parní lokomotivy i hnací vozidla moderních trakcí, nejvíc bývalých ČSD, a to od poloviny 19. století do konce 60. let 20. století. Nejcennější je polotendrová parní lokomotiva někdejší Buštěhradské dráhy I.103 „Kladno“ z roku 1855 – je to nejstarší parní lokomotiva dochovaná na našem území a současně nejstarší ze tří dochovaných strojů tohoto typu na světě. Unikátem je ozubnicová parní lokomotiva 404.003 z roku 1901, původně G 23 „Polaun“, která byla dodána pro naši jedinou „zubačku“ Tanvald – Kořenov. Za pozornost stojí rovněž parní vůz M124.001 „Komarek“, který byl v letech 2015 - 2016 opraven do provozního stavu, nebo historický elektrický motorový vůz M400.001 z roku 1903, který dosud jezdí na své kmenové trati – Křižíkově první meziměstské dráze Tábor – Bechyně. Několik vozidel je vystaveno ve stálé expozici historie dopravy ve dvoraně NTM na Letné, největší část sbírky je k vidění ve zpřístupněném depozitáři v Chomutově. Další vozidla jsou k vidění též kupříkladu v expozici Muzea ČD v Lužné u Rakovníka, některé se jako provozuschopné exponáty zúčastňují pravidelných historických jízd.
- Úvod
- O muzeu
- Muzea NTM
- Železniční muzeum
- Lokomotivy