Kvůli rekonstrukci muzea, přípravě nových stálých expozic a změnám v charakteru již existujících expozic bylo nutno vystěhovat z dopravní haly muzea některé parní lokomotivy.
První transport převážel parní tramvajovou lokomotivu GARTENAU a vyvázáný kotel BROTAN z lokomotivy 331.046. Druhý transport odvezl parní lokomotivu 322.302, dříve IIIa 18 „Donnersberg“, vyrobenou v roce 1870 v Chemnitz pro Ústecko-teplickou dráhu. Obě přepravyy směřovaly do železničního depozitáře NTM v Chomutově, kde parní lokomotivy nalezly dobře zabezpečené zázemí.
Akci předcházela dlouhodobá příprava a podílely se na ní také specializované firmy. Svými dlouholetými poznatky přispěl pan Karel Marek z Depa kolejových vozidel Praha Vršovice, bývalý vedoucí nehodového vlaku. Bylo rovněž využito zkušeností a technického zázemí Hasičského záchranného sboru Českých drah z Prahy, Kralup nad Vltavou a Nymburka.
Stěhování železničních ořů však zdaleka neskončilo. Návštěvníci je budou moci obdivovat v budoucím Národním železničním muzeu, které by mělo být podle vládního záměru vybudováno na Masarykově nádraží v Praze.
Shromažďování sil
Příprava k vytažení lokomotivy na tahač
Na tahači
Jedeme! Zatím stále v areálu muzea
Výjezd z areálu muzea v Kostelní ulici
Příjezd k novému depozitáři
Konečně na novém místě!
Foto: Petr Kliment, Jaromír Šlápota.
Autor: Bohumil Šádek
Sbírka: