Sjede se tu jedenáct parních lokomotiv ze Slovenska, České republiky, Maďarska a Rakouska. Naše Železniční muzeum, které je součástí Národního technického muzea, budou na akci prezentovat dvě významná vozidla – parní motorový vůz Komarek a salonní vůz Františka Ferdinanda d´Este.
Parní motorový vůz „Komarek“ (M 124.001) vyrobila pražská firma Ringhoffer v roce 1903 za použití stojatého kotle dodaného vídeňskou firmou Komarek. Do muzea vůz darovaly Československé státní dráhy roku 1949 a generace návštěvníků ho mohly obdivovat v Dopravní hale NTM v Praze na Letné. V roce 2006 byl vůz opraven do provozuschopného stavu a návštěvníci bratislavského setkání se s ním budou moci svézt. Historie unikátního motorového vozu.
Druhým vozidlem, reprezentujícím v Bratislavě sbírku Železničního muzea NTM, bude salonní vůz následníka trůnu Františka Ferdinanda d´Este, který vyrobila rovněž pražská firma Ringhoffer v roce 1910. Po první světové válce vůz sloužil pro cesty ministra zahraničí a do sbírek NTM byl zařazen v roce 1971. Do Bratislavy bude tento salonní vůz přepraven v soupravě parního expresu „Jaroslav Kocourek“. Bližší informace o jízdě tohoto vlaku.
Parní motorový vůz Komarek
Autor: Jiří Střecha
Sbírka: