Národní technické muzeum získalo do svých sbírek modely letounů z první světové války.

Berg D.I

Rakousko-uherský stíhací letoun Berg D.I byl známější pod označením Aviatik D.I. Do konce 1. světové války vídeňská továrna Thöne und Fiala Maschinenfabriok vyrobila přibližně 700 kusů. Jeho kvality nebyly příliš oslnivé, ale přesto se stal letounem, na němž létalo mnoho českých letců. Na konci roku 1918 se jeden letoun tohoto typu stal prvním stíhacím letounem nově budovaného československého letectva.

Phönix C.I

Rakousko-uherský průzkumný letoun, na němž během 1. světové války létalo mnoho českých letců, jak na ruské, tak italské frontě. Byl vyráběn v leteckých továrnách Phönix Flugzeugwerke A.G. a Ungarische Lloyd Flugzeug- und Motorenfabrik A.G. Na upravené verzi tohoto letadla dosáhl v roce 1918 český pilot Klement Adamec výšky 6300 metrů.

SPAD S-VII

Francouzský stíhací letoun z doby 1. světové války, sloužící také v britské, americkém, italském a ruském letectvu. Jen ve Francii bylo těchto stíhacích letounů vyrobeno 5600. Po skončení války nabídla Francie zčásti darem a zčásti ke koupi československému letectvu letouny typu SPAD S-VII a SPAD S-XIII. Kolem sedmdesáti stíhaček SPAD S-VII v československém letectvu sloužilo a spolu s typem SPAD S-XIII tvořilo do příchodu vlastních československých stíhaček páteř československého letectva. Stroj na snímku je v barvách československého letectva z počátku 20. let.