Sbírku kol doplnilo elektrokolo věnované českou firmou ekolo.cz a zařadilo se tak na prozatímní konec řady kol, které v NTM mapují vývoj tohoto dopravního prostředku.
Samozřejmě se nejedná o “historické” elektrokolo, ale o současný model, který zde však přesto má své místo. “Jsem rád, že zde budeme mít tento moderní dopravní prostředek, protože muzeum nemá být pouze sbírkou historickou. Takže po vzoru Vojtěcha Náprstka, který razil trend, že vystavovat se má i to aktuální a zajímavé, zde velice rádi přijímáme toto elektrokolo a já věřím, že se návštěvníkům bude líbit a leckteré i inspiruje,” řekl k doplnění stále expozice ředitel NTM Karel Ksandr. Elektrokolo tak v současné expozici uzavírá přirozený vývoj v oblasti jednostopé dopravy a vidět ho můžete ve druhém patře.
Po převzetí kola se ředitel NTM Karel Ksandr na elektrokole zároveň i projel kolem prvorepublikové lokomotivy a stroj si pochvaloval.
Vystaven poté však byl už věnovaný kousek bez článků baterie, protože samotná baterie dlouho stojící na jednom místě z logických důvodů nepřipadala v úvahu.
Jednatel firmy ekolo.cz, jenž elektrokolo muzeu věnovala, Jakub Ditrich k umístění elektrokola do NTM dodává: “Je jenom dobře, že bude expozice tohoto atraktivního muzea vedle historických kol, kostitřasů a speciálních bicyklů doplněna o elektrokolo, které representuje budoucnost jízdy na kole. Ze reálných studií vyplývá, že elektrokola během několika přístích let z větší části nahradí jízdní kola v jejich funkci coby dopravního prostředku”.
Elektrokolo je ve městě nejrychlejší a na provoz nejlevnější dopravní prostředek. Je třeba na něm šlapat, ale asistence elektropohonu je dostatečná pro každý kopec. Jsou velmi populární především v zahraničí, ale i v Česku již získávají početnou základnu uživatelů. I elektrokola však mají svou dlouho historii. Ostatně jedním z prvních kdo se zabýval elektrickým kolem, respektive „elektrocyklem“, byl od roku 1938 i Čech Ing. H. Fügner.
Video můžete shlédnout ZDE