Národní technické muzeum zapůjčilo do Železničního parku v Augsburku parní lokomotivu 477.060, které se podle barevného nátěru s převládající modrou přezdívá „papoušek“. Lokomotiva byla jako poslední své řady vyrobena roku 1955 v ČKD a stala se nejmodernější a nejvýkonnější tendrovou lokomotivou v Evropě.

Do Bahnparku v Augsburku byla zapůjčena v rámci dlouhodobého projektu „Rundhaus Europa“ – „Výtopna Evropa“. Díky tomuto projektu je na jednom místě možné vidět významné historické lokomotivy z Německa, Itálie, Francie, Rakouska, Švýcarska, Lucemburska, Slovinska a nyní i z České republiky. Historická výtopna v centru Augsburku se za výrazné podpory města mění z opuštěné lokality na jedno z nejnavštěvo­vanějších míst tohoto historického města. Projekt je srovnatelný s projektem Železničního muzea NTM, které vyroste v centru Prahy v bývalé výtopně na Masarykově nádraží.

Lokomotiva byla slavnostně předána v neděli 28. června jako hlavní bod programu rodinného festivalu Tschechien im Rundhaus Europa. Náměstek primátora Augsburku Peter Grab ve svém projevu mimo jiné řekl: „železnice se stala jedním z prvních sjednocujících prvků v moderních dějinách Evropy a dnes vidíme, že má tuto funkci i v oblasti kulturního dědictví. Zapůjčením a vystavením významné české parní lokomotivy z Národního technického muzea jsme zároveň chtěli společně s našimi českými přáteli připomenout a oslavit české předsednictví Evropské unie, které právě končí.“

Před lokomotivou stojí (zleva): Michael Proeller (zástupce firmy Erhart+Leimer, která sponzorovala zapůjčení lokomotivy), primátor Peter Grab, Markus Hehl (Bahnpark), Hannelore Leimer (zástupce firmy Erhart+Leimer), Bernd Dornach, Jiří Střecha (ředitel Železničního muzea NTM) a Horymír Kubíček (generální ředitel NTM).

Odjezd lokomotivy 477.060 z Chomutova při jejím převozu do Augsburku.

Plakát na Český den v Augsburku.

Autor: Jiří Střecha
Sbírka: