V malém výstavním prostoru, umístěném v pravé části dopravní haly, je díky množství fotografií ze soukromého archivu zachycen celý život a kariéra muže neodmyslitelně spojeného se závody Paříž-Dakar i se značkou Tatra. Návštěvníka ve výstavě uvítají dvě originální kombinézy na pozadí typického výjevu z pouštního motoristického klání. Další předměty tvoří celá zátiší s nádechem exotiky. K vidění jsou ale i dvě desítky modelů, zachycujících všechny „Lopraisovy Tatry“ – počínaje malými, ale pečlivě zpracovanými papírovými modely a konče detailně zpracovanou větší maketou.Tomu všemu – a svými rozměry i celé výstavě – zdatně sekunduje opodál stojící skutečný závodní speciál, mohutná Tatra 815 4x4 „Puma“, nejúspěšnější český sportovní automobil všech dob, který je dnes součástí sbírek NTM.
Pohled do výstavy v expozici Dopravní hala
Vůz ze sbírky Národního technického muzea Tatra T815 zvaný Puma, nejúspěšnější český sportovní automobil všech dob. Speciální sportovní dvounápravový nákladní automobil s přeplňovaným, vznětovým, kapalinou chlazeným, čtyřdobým, vidlicovým osmiválcovým motorem OHV, umístěným podél uprostřed vozu a s pohonem všech kol. Zdvihový objem 15 874 cm3, výkon 440 kW (600 k), maximální rychlost 160 km/h. Výrobce: Tatra Trucks a.s., Kopřivnice, Morava.