Dálkový let Ing. Jana Kašpara nepřímo inspirovalo pardubické Aviatické družstvo, které počátkem května 1911 vypsalo dvě ceny – o nejdelší přespolní let vedený z pardubického letiště a o časově nejdelší let kolem zmíněného letiště. Pro výherce v obou kategoriích byla vypsána odměna 1000 korun.
V pátek 12. května 1911 se Jan Kašpar začal na let připravovat. Ráno létal v Pardubicích s novým letounem typu JK systém Blériot, odpoledne navštívil Prahu a vybíral místo pro přistání. Rozhodoval se mezi chuchelským závodištěm a plání nad Vysočany. Nakonec zvolil jako místo přistání závodiště ve Velké Chuchli, neboť nechtěl přistávat před pomyslnými branami hlavního města.
V sobotu 13. května 1911 vstal Ing. Kašpar velmi časně a na pardubické letiště se dostavil již krátce po čtvrté hodině ranní. Kolem půl šesté uskutečnil krátký cvičný let. K dálkovému přeletu odstartoval v 6 hodin 13 minut. Krátce zakroužil nad letištěm a odletěl západním směrem. Orientoval se podle železniční tratě a letěl přes Čivice, Valy u Přelouče, Nové Dvory a Kolín, kde se objevil v 6 hodin 40 minut. O dvacet osm minut později přeletěl Český Brod. Před půl osmou se objevil nad Národním divadlem a o pár minut později již kroužil nad Lahovicemi a připravoval se k přistání. Na poli vedle chuchelského závodiště přistál Jan Kašpar v 7 hodin 45 minut.
Vzdálenost přibližně 120 km urazil Ing. Kašpar za 1 hodinu a 32 minut. Tento výkon byl srovnatelný s nejlepšími výkony v Rakousku-Uhersku. Letoun, na němž uskutečnil Kašpar dálkový přelet, se dostal přímo od majitele do sbírek dnešního Národního technického muzea v Praze.
Program akce ke stažení zde.